Care este setul de skill-uri „Must-Have” pentru a fi un Coach de Top?
Cand spui Coach de top, tintesti excelenta. Cu acest mindset, te angajezi intr-un proces complex, ce implica existenta unui sistem de valori si de standarde de neclintit, pe tot parcursul evolutiei tale profesionale. Cand ne gandim la coaching, ne gandim la International Coaching Federation (ICF).
ICF enumera cele 8 competente in baza carora sunt evaluati coach-ii de-a lungul procesului de certificare si care servesc ca un ghidaj important in structura sesiunilor de coaching. Aceste competente joaca un rol important pentru reputatia ICF ca organizatie internationala dar si in mentinerea unui standard inalt, la nivel global, pentru profesia de coach.
Deci, haideti sa descoperim care sunt acestea si ce inseamna ele pentru relatia dintre coach si client, intr-o serie de articole dedicate competentelor ICF.
Primele doua competente fac parte din fundatia coach-client si se concentreaza pe ceea ce inseamna sa fii un coach – „The Being of a Coach”
Etica in practica coachingului
Etica este nucleul coaching-ului! Ceva care a reiesit foarte clar din cercetari si sondaje este ca aceasta este cea mai puternica parte a modelului de competente ICF.
Aceasta competenta se refera la practica etica si include nu numai respectarea Codului de Etica ICF, ci si demonstrarea integritatii in lucrul cu clientii si alte parti cheie, fiind sensibil la cultura, mediul, experienta, valorile si convingerile clientilor. Aceasta competenta include mentinerea confidentialitatii clientilor si respectarea acesteia in conformitate cu legile privind confidentialitatea si protectia datelor din zonele in care activeaza coach-ii.
Un alt factor cheie al competentei #1 este recunoasterea si respectarea distinctiei de coaching ca profesie fata de alte profesii de sprijin (consiliere, consultanta etc.) si furnizarea de recomandari, dupa caz, atunci cand un client ar putea avea nevoie.
Un mindset de coaching
Aceasta competenta este noua in cadrul modelul revizuit de ICF in 2019. Desi a fost integrat in intregul model anterior, cercetarea ICF a determinat ca este foarte important sa existe ca o competenta de sine statatoare. Un mindset de coaching inseamna mentinerea unei mentalitati deschise, curioase, flexibile si orientate catre client pe tot parcursul procesului de coaching. in coaching, totul este despre curiozitate! Trebuie sa fim curiosi in legatura cu viata si obiectivele clientului nostru pentru a pune intrebarile importante si relevante.
Aceasta competenta recunoaste, de asemenea, angajamentul, curiozitatea si dorinta unui coach de a-si continua propria crestere, invatare si dezvoltare in calitate de coach practicant, astfel incat sa- si poata servi cel mai bine clientii. Aprecierea, recunoasterea si onorarea autonomiei clientului este, de asemenea, un element crucial al acestei competente. Coaching-ul este unic prin angajamentul sau fata de un parteneriat egal cu clientii in care ambele parti au un respect reciproc si un loc in proces. Clientii sunt in scaunul soferului. Practica reflexiva a revenit ca o componenta importanta a unui coach care reflecta asupra practicii sale pentru a se imbunatati pe sine.
Aici afli CUM defineste ICF aceste doua competente ce formeaza Fundatia relatiei Coach – Client.
Tu cum le aplici?